.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقال آب مازندران این بار به استان گلستان!

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت:انتقال آب مازندران به استان گلستان برای توسعه بخش کشاورزی این استان ضروری است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، ˈمختار مهاجر ˈ روز دوشنبه در جلسه هماهنگی سفر ریاست جمهوری به استان گلستان در گنبدکاووس افزود: برای اجرای طرح انتقال آب مازندران به شمال استان گلستان نیاز به اعتبارات ملی است.

وی با بیان اینکه بخش شمالی استان گلستان از کمبود آب برای بخش کشاورزی رنج می بر،د افزود: بحث انتقال اب مازندران به شمال استان گلستان که در گذشته بارها مطرح شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان به ظرفیت بالای استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این استان از ظرفیت های بالای کشاورزی برخوردار است ولی به دلیل مشکلات کمبود آب و فراهم نبودن برخی بسترهای لازم در این بخش از تمامی این ظرفیت ها استفاده نمی شود.

مهاجر گفت: زه کشی 280 هزار هکتار اراضی شمال استان، تخصیص اعتبارات آبیاری تحت فشار، احداث شبکه انتقال سدکبودوال، تسهیلات برای برقی کردن چاه های آب، تخصیص اعتبارات به بخش آبزی پروری و تولید با توجه به ظرفیت بالای استان در تولید میگو و ماهیان خاویاری و صدور آن به کشورهای خارجی، از جمله طرح های اولویت دار برای توسعه بخش کشاورزی می باشد.

به گفته وی، تامین کمبود نیرو، طرح کنترل سیل تکمیل و طرح انتقال گاوداریهای حاشیه شهر گنبدکاووس از دیگر اولویت های بخش کشاورزی استان گلستان محسوب می شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: این شهرستان بزرگترین شهر استان از لحاظ وسعت است و به عنوان قطب کشاورزی در بخش تولید گندم ، جو و کلزا و محصولات دام و طیور استان گلستان است که نیازمند توجه و اعتبارات بیشتر برای فراهم شدن زیرساخت های لازم می باشد.

ˈمحمد حمیدی ˈ با اشاره به پیشرفت فیزیکی 40 درصدی طرح فاضلاب شهری و پیشرفت 70درصدی تصفیه خانه، آن را از پروژه های اولویت دار شهرستان عنوان کرد که نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی با بیان اینکه تامین آب ساکنان شهری و روستای شهرستان 325 هزار نفری گنبدکاووس از اولویت ها است، افزود: 200 کیلومتر از شبکه آب شرب شهر گنبدکاووس فرسوده شده که باعث هدر رفت 30 درصد آب می شود و این درحالی است که در تابستان با مشکل کمی آبی مواجهیم و اصلاح شبکه آب گنبدکاووس نیازمند اعتبار ویژه دارد.

وی مشکلات تامین آب شرب 240 روستا را بیان کرد و گفت: هنوز 30 روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود و بخش زیادی از آب شرب به مصرف دام می رسد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس از برج قابوس بن وشمگیر به عنوان تنها اثر ثبت جهانی گردشگری شمال کشور نام برد و گفت: بستر لازم برای اقامت گردشگران در شهرستان وجود ندارد و فراهم آوردن این بستر نیازمند توجه به تقویت بخش گردشگری و ارائه تسهیلات در این زمینه است.

وی با بیان اینکه بیمارستانهای گنبدکاووس، بیماران شرق استان را پوشش می دهند افزود: بیمارستان 800 تختخوابی برای شهرستان مصوب شده که احداث آن نیازمند تخصیص اعتبار است.

در این جلسه نماینده ریاست جمهوری و دیگر اعضای شرکت کننده نقطه نظرات خودشان در ارتباط با توانایی های و طرح های قابل اجرا در این منطقه بیان کردند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حمیدرضا 29 ارديبهشت 1393
میانکاله رو گرفتید آب مارو هم بیخیال شین شمعی که به منزل واجب است به مسجد روا نیست
پاسخ ها به این نظر
امیر 28 ارديبهشت 1393
آقای حمید رضا کمی مطالعه بد نیست در مازندران به خاطر نزدیکی کوه به دریا و نبود دشتهای وسیع آب شیرین هدر میرود که با انتقال آب به گلستان میتوان از این آب بهره برداری درست کرد
بابلی 29 ارديبهشت 1393
وقتی اب بابل را توی لیوان بریزند و به عنوان شربت به کسی تعارف کنند باور کنید طرف متوجه نمیشود شربت نیست .اب ناخالص است
پاسخ ها به این نظر
محمد 29 ارديبهشت 1393
هزینه آب در برابر هزینه تعویض فیلتر تصویه آب به 1/4 هم نمیرسه.
رمضانی 29 ارديبهشت 1393
از کاربران عزیز درخواست میشود در مورد این نوع خبرها بصورت احساسی و سطحی برخورد ننمایند . استان گلستان همسایه و برادر ما است . چه اشکالی دارد مازاد آبهای استان ما جهت بهره برداری بهینه به استان گلستان انتقال داده شود . شخصا" معتقدم منافع دواستان مازندران وگلستان به همدیگر گره خورده است . پیشرفت و توسعه یکی باعث پیشرفت و توسعه دیگری است .
نا شناس 30 ارديبهشت 1393
قائم شهر 89 آبادی بدون آب شرب سال دارد و مردم سالهاست فریاد می زنند حالا آب به همسایه هبه کنند/
rash 30 ارديبهشت 1393
سلام
ببینید دوستان عزیز، تصفیه آب دریای مازندران و استفاده برای کارای کشاورزی یک کار غیرعقلانی،غیرکارشناسی،و ضد محیط زیست هستش ک اصلا مقرون ب صرفه نیس. بهتر بود این عزیزان ک همش دم از انتقال آب میزنن برنامه هفته قبل پایش ک خود وزیر نیروم بود رو میدیدن ک صریحا این موضوع رو اعلام کردن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.